Budapest XIV. kerület, Thököly út 156. * Budapest, XII. kerület, Apor Vilmos tér 8.

Gerincsérv, porckorongsérv

A gerincsérv vagy porckorongsérv okai

Gerincsérv porckorongsérv gyógyítása

A gerincsérv vagy más néven porckorongsérv egyre gyakoribb betegség. A mozgásszegény, passzív életmód és az ülőmunka egyaránt növelik kialakulásának kockázatát. A hirtelen bekövetkező megerőltetés, emelés, rendszeres hajolgatás vagy a hosszas ülés, valamint a helytelen testtartás mind-mind növelik a gerincoszlopra nehezedő nyomást, vagyis a csigolyák között lévő porcok és szalagok terhelését.

A csigolyák közötti porckorong követi a gerinc mozgásait, ezáltal biztosítva a gerinc rugalmasságát, „hajlékonyságát”. A porckorong egy középső kocsonyás állományból és azt körbe vevő rostos gyűrűből áll. Gerincsérv, porckorongsérv esetén a porckorong külső, gyűrűs szerkezete teljesen megszakad, így a belső kocsonyás anyag kitüremkedik a gerinccsatorna irányába. A sérv elérheti a gerincvelőt, illetve nyomhatja a gerincvelőből kilépő ideggyököt, ami az adott idegnek megfelelő tüneteket okozhat.

A gerincsérv, porckorongsérv tünetei

A gerincsérv, porkorongsérv jelei, tünetei főként az alábbiak:

• derékfájdalom,
  • végtagok irányába kisugárzó fájdalom,
  • bizsergés, zsibbadás,
  • érzészavar, érzéskiesés,
  • izomgyengeség, izomműködési zavarok,
  • reflexeltérések,
  • hólyag- és bélműködési zavarok,
  • súlyos esetben pedig bénulás.

A gerincsérv, porckorongsérv tünetei főként a mozgékonyabb, tehát az ágyéki és nyaki szakaszon fordulnak elő. A nyaki sérv a felső végtagokon, az ágyéki sérv az alsó végtagokon okoz kisugárzó fájdalmat, bizsergést vagy izomgyengeséget.

A gerincsérv, porckorongsérv kezelése

A mozgásnak fontos szerepe lehet a gerincsérv megelőzésében, hiszen a gerinc tartóizmainak erősítése, mozgatása és a korrigált testtartás hozzájárul a gerincre nehezedő terhelés csökkentéséhez, és így a gerincsérv, porckorongsérv megelőzéséhez.

Ha már kialakult, akkor a gerincsérv, porckorongsérv kezelésének első lépése a pontos diagnózis felállítása, vagyis a gerinc állapotfelmérése, a tünetek, panaszok megismerése.

Ezt követően kerül sor a megfelelő gerinc terápiás kezelés kiválasztására. A gerincsérv, porckorongsérv és kiszakadt formája akár súlyos tüneteket is okozhat, és sok esetben műtéttel végződik.

A német-finn szakorvosok által kidolgozott DAVID gerinc terápiás program segítségével a gerincsérv, porckorongsérv panaszosok egy része elkerülheti a műtéti beavatkozást.

A gerincsérv/ porckorongsérv gyógyítására a következő kezeléseinket ajánljuk:

A felmérés eredménye alapján az alábbi kezelést javasoljuk:

Az elért állapot fenntartásához pedig az alábbiakat: