Budapest XIV. kerület, Thököly út 156. * Budapest, XII. kerület, Apor Vilmos tér 8.

Nyitott gerinc

A spina bifida, vagy nyitott gerinc, az egyik leggyakoribb gerincfejlődési rendellenesség, mely már a méhen belüli fejlődéskor kialakul. Az embrionális fejlődés során egyes csigolyák nyúlványai nem kapcsolódnak össze, ezért nem fejlődik ki a gerinccsatorna, melynek következtében kitüremkedhet a gerincvelő. A betegségnek több fokozata lehetséges, de ezek közül csak kevés okoz komoly tüneteket.
Legenyhébb esete, mikor nincs gerincvelő kitüremkedés, az elváltozás helyén mindössze besüppedés, dúsabb szőrzet, vagy anyajegyre hasonlító pigmentfolt található a bőrön. Ez az eset legtöbbször tünetmentes, de okozhat hátfájást is.
Súlyosabb esete a spina bifidának, mikor a lágyrészek megnyílnak és a bőr alatt látható a gerinc. Ebben az esetben a sérülés veszély nagyobb lehet. A leginkább súlyos esete a nyitott gerincnek, mikor az egész gerincvelő érintett, nem záródik. Ez bénulással, érzéskieséssel és csökkent izomtónussal is együtt járhat.

A nyitott gerinc gyógyítására a következő kezeléseinket ajánljuk:

A felmérés eredménye alapján: